Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Velkommen til overbygningen

 

Læring Fællesskab Trivsel

 

Hurup Skole er karakteriseret ved gode læringsmiljøer, høj kvalitet og faglighed samt et tæt samarbejde mellem alle involverede parter præget af mangfoldighed, respekt og tillid. Skolens primære opgave er elevernes læring og udvikling. Denne opgave løses bedst, hvis fundamentet er trivsel og tryghed for alle. Vi ved, at gode relationer mellem skolens elever, lærere, forældre og skoleledelse er en vigtig forudsætning for elevernes udbytte af deres skolegang.

Eleverne skal have det godt i skolen og være en del af klassen og skolens andre fællesskaber.

Trivsel, læring og udvikling hænger sammen, men når det er sagt, byder skolens fællesskab også på konflikter, uforudsigelige og til tider ubehagelige situationer, der kan opleves forskelligt af elever og voksne i skolen.

Som i så mange andre forhold mellem mennesker, skal vi hele tiden arbejde for at udvikle de positive og anerkendende relationer. Dels for at fremme trivsel og læring, og dels for at have et godt fælles udgangspunkt til at tackle de situationer, hvor uenighed opstår.

Vi har alle en vigtig rolle i forhold til at fremme de gode samarbejdsrelationer i fællesskabet omkring skolen. Ved at have fokus på de gode relationers betydning for trivsel og tryghed i skolens hverdag, bidrager vi positivt til elevernes muligheder for fordybelse, udvikling og læring.

Skolen har en stor opgave med at skabe sammenhæng mellem trivsel, læring og fællesskab for alle børn. Vi lærer i sociale fællesskaber og alle børn har behov for at være en del af fællesskabet. Det er derfor af største betydning, at skolen udgør et fællesskab, der kan rumme børns mangfoldighed og forskellighed. Meget tyder da også på, at det er det mangfoldige fællesskab, der giver eleverne den største mulighed for at lære og udvikles. Vi arbejder dagligt for at skabe en skole, der giver tryghed, respekt og engagement hos både elever og lærere og for en høj grad af inddragelse og samarbejde med forældrene.

En god skole, hvor elever trives, lærer og dannes, er ikke noget vi kan beslutte, men noget vi skaber i fællesskab, hver eneste dag.

Tina Westergaard, Skoleleder

 

 

Kære forældre og elever

Denne folder er tænkt som en støtte til et godt skole-hjemsamarbejde. Skolen anser et gensidigt forpligtende skole-hjemsamarbejde for at være den vigtigste forudsætning for, at eleven opnår de kompetencer, kundskaber og færdigheder, som skolens undervisning retter sig imod. Samarbejdet om elevens trivsel, læring og udvikling bygger på dialog. Udgangspunktet for denne dialog bør altid være åbenhed, respekt og ligeværdighed og hensigten bør altid være at fremme elevens udbytte af undervisningen. Vi har alle en vigtig rolle i forhold til at fremme de gode samarbejdsrelationer i fællesskabet omkring skolen.

Med ønske om et godt samarbejde

Hurup skoles ledelse og Overbygningslærerne

 

 

Som skole arbejder vi målrettet på at:

  • skabe kvalitet i det faglige og sociale læringsmiljø 
  • skabe gode relationer og høj trivsel blandt elever og ansatte 
  • skabe dialog og samarbejde 
  • alle elever bliver så dygtige, som de kan 
  • udvikle elevernes personlige og sociale kompetencer gennem tydelige forventninger 
  • tage udgangspunkt i elevernes styrkesider 
  • være rollemodeller for respekt, god opførsel og et ordentligt sprog 
  • møde alle elever med respekt, anerkendelse og venlighed 
  • have en åben og ligeværdig kontakt til hjemmet

 

 

Som elev på Hurup Skole kan du forvente, at vi: 

  • giver dig de bedste muligheder for at leve op til de krav, der stilles, når du skal videre i din uddannelse 
  • så vidt muligt tager udgangspunkt i det du kan 
  • møder velforberedte til undervisningen 
  • udfordrer dig til at udvikle dig personligt og socialt 
  • hjælper dig til at blive uddannelsesparat 
  • griber ind, hvis vi oplever mistrivsel, mobning og nedværdigende adfærd eller sprog i skolen

 

 

Som forældre på Hurup Skole kan du forvente, at vi: 

  • samarbejder med jer om jeres barns skolegang
  • tager vare på jeres barns trivsel og læring i skolen 
  • kommunikerer åbent og ligeværdigt 
  • løbende holder jer orienteret om jeres barns udvikling, læring og trivsel

 

 

Som lærere på Hurup Skole forventer vi af dig som elev, at du: 

  • er positiv, nysgerrig og åben overfor kammeraterne og arbejdet i skolen 
  • møder udhvilet, mæt og til tiden 
  • møder velforberedt med tasken pakket til dagens arbejde 
  • overholder afleveringsfrister 
  • overholder skolens og klassens ordensregler 
  • tager medansvar for skolens bygninger, inventar, undervisningsmidler, computere osv. 
  • med dit sprog og dine handlinger medvirker til et godt læringsmiljø 
  • aktivt og bevidst udviser positiv adfærd, der fremmer trivslen for alle på skolen 
  • fortæller os, hvis du har brug for hjælp, fagligt såvel som socialt.

 

 

Som lærere på Hurup skole forventer vi af jer som forældre, at I: 

  • deltager aktivt, interesseret og åbent i jeres barns skolegang 
  • støtter jeres barn i at møde veludhvilet, mæt og til tiden 
  • deltager i forældremøder og skole-hjemsamtaler 
  • samarbejder til fælles bedste 
  • kontakter lærerne, hvis I har spørgsmål til jeres barns skolegang – hellere en gang for meget end en gang for lidt 
  • orienterer lærerne om forhold, der har betydning for jeres barns trivsel og skolegang 
  • omtaler skolen, hinanden og kammeraterne loyalt i jeres barns nærvær 
  • holder jer orienteret på ForældreIntra 
  • respekterer skolen som jeres barns vigtigste arbejdsplads

 

 

Skolebestyrelsens principper for skole-hjemsamarbejdet på Hurup Skole

Skolebestyrelsen anerkender, at lærere og pædagoger er eksperter i læring, udvikling og sociale fællesskaber. Vi anerkender imidlertid også, at forældre er eksperter i deres børn og vi anser forældre som en vigtig ressource i samarbejdet om klassens og den enkelte elevs trivsel, udvikling og læring.

  • Samarbejdet skal bidrage til at skabe trivsel, læring og udvikling for alle børn og unge. 
  • Samarbejdet skal bidrage til at skabe et udviklende og lærende fællesskab for alle børn, unge og ansatte på skolen. 
  • Skolens udviklings- og læringsmiljøer skal bygge på fællesskab, mangfoldighed og forskellighed. 
  • Skolens pædagogiske praksis tager hensyn til, at børn og unge udvikler sig på forskellige måder. 
  • I samarbejdet fokuserer vi på udvikling af børnenes og de unges faglige, personlige og sociale kompetencer. 
  • Samarbejdet sker i anerkendelse af, at fællesskab og forskellighed er en styrke. 
  • I samarbejdet fokuserer vi på muligheder og styrkesider. 
  • Samarbejdet bygger på en åben, respektfuld og ligeværdig dialog.

 

Kontakt til skolen Skolens nummer 99 17 32 40 går ind på kontoret. Herfra kan der viderestilles til de andre telefoner.

 

Direkte numre    
99 17 32 40 Skolens kontor, sekretær Britta Skaarup brsk@thisted.dk
99 17 32 41 Skoleleder, Tina Westergaard tw@thisted.d
99 17 32 51 Viceskoleleder, Lise B. Knudsen libk@thisted.dk
99 17 32 59 SFO, Hanne Mortensen hamo@thisted.dk
99 17 32 44 Teknisk serviceleder, Brian Kær brik@thisted.dk
99 17 32 48 Lærerværelset  
    E-mail: hurup.skole@thisted.dk
  Hjemmeside: www.hurupskole.dk