Skoleudviklingssamtale 2024
Som led i vores skoleudvikling indfører vi en ny struktur for skoledagen på Hurup Skole fra august 2025, hvor vi skal have tempoet sat ned, og få skabt de bedste rammer for læring og trivsel i fællesskabet.
Vi vil skabe og udvikle en mere enkel, overskuelig og sammenhængende hverdag for eleverne, hvor der er færre skift for både elever og personale, som skal gavne det relationelle og dermed trivslen.
Vores mål med en ny og mere enkel skoledag er, at give bedre mulighed for fordybelse, variation og læring i et trygt og overskueligt miljø.
Den nye skoledag er bygget op omkring længere moduler, hvor eleverne får tid til at arbejde i dybden med emnerne, og hvor der vil være tid til at arbejde med et fag eller emne i længere tid.
Et andet nyt tiltag fra august 2025 er Juniormesterlære
Fra august 2025 introducerer vi Juniormesterlære som en del af skolens nye læringsspor. Juniormesterlære bygger bro mellem skole og virkelighed ved at give eleverne mulighed for at lære gennem praksis i samarbejde med lokale virksomheder, institutioner og fagpersoner.
Intentionen med Juniormesterlære er at styrke elevernes motivation, nysgerrighed og forståelse for, hvordan faglig viden kan bruges i konkrete sammenhænge. Eleverne får mulighed for at arbejde med virkelige opgaver og problemstillinger, hvor de oplever, at deres indsats gør en forskel.
Vi ønsker med Juniormesterlære at:
- Skabe mere meningsfuld læring gennem praksisnære forløb
- Styrke elevernes handlekompetence og selvstændighed
- Understøtte elevernes valg af uddannelse og fremtidig retning
- Bygge stærkere bånd mellem skole og lokalsamfund
Forløbene planlægges i tæt samarbejde mellem skole, elev og praktiksted, og der vil være fokus på både faglighed, trivsel og personlig udvikling.