Skolestart

Kære forældre

At begynde i skole er et kæmpe skridt – både for dit barn, men bestemt også for dig som forælder – og der venter en ny og spændende tid. Den første skoletid er fyldt med mange nye indtryk, som dit barn skal forholde sig til. Der er alle de nye klassekammerater, lærerne, pædagogerne, frikvartererne, undervisningen, lektierne og skolefritidsordningen. Ja, listen er lang for den nye skoleelev, som begynder i skole.

For os er det vigtigt, at dit barn trives og har det godt i skolen og får mest muligt ud af skoledagen. En ny hverdag skal indfinde sig, og det er vigtigt, at vi alle gør vores til, at skolestarten bliver så positiv som muligt, både for dit barn og for dig. Positive forventninger, samarbejde og gensidig respekt er de vigtigste forudsætninger for, at dit barn får den bedst mulige skolegang. Åbenhed, respekt og ligeværdighed er afgørende for vores samarbejde og målet bør altid at fremme dit barns udbytte af undervisningen. En god skole, hvor elever trives, lærer og dannes er ikke noget vi kan beslutte, men noget vi skaber i fællesskab, hver eneste dag.

Det betyder at:

• vi altid omtaler den anden part respektfuldt i barnets nærvær
  • skolen ser hjemmet som en vigtig ressource og samarbejdspartner
  • skolens lærere og pædagoger ser skole-hjemsamarbejdet som en vigtig del af deres arbejde
  • du engagerer dig i dit barns skolegang
  • du respekterer lærernes og pædagogernes profession og bakker op om deres arbejde
  • vi gensidigt informerer og samtaler om væsentlige forhold vedrørende barnets trivsel
  • vi kontakter hinanden direkte, vedrørende forhold omkring dit barns skolegang - hellere en gang for meget end en gang for lidt
  • du deltager i forældremøder, skole-hjemsamtaler og arrangementer på skolen
  • du respekterer skolen som barnets vigtigste arbejdsplads

Hjertelig velkommen på Hurup Skole og vi glæder os til samarbejdet

Tina Kramer Westergaard, Skoleleder